İstanbul’da polis turist oldu, taksi şoförlerine para cezası verildi

İstanbul’da sivil görevliler tarafından yapılan incelemelerde taksimetreyi almayan ve kısa mesafeden yolcu alan taksi şoförlerine para cezası verildi. İstanbul Bykehir Belediyesi Emniyet Müdürlüğü Bakanı Engin Ulusoy, 577 taksici, esnafı sivil bir şekilde teftiş ettik. Bunlardan 24’ünün idari işlem yaptığını söyledi.

Taksi şoförlerine yönelik şikayetlerin arttığı pandemi döneminde sivil görevliler denetlendi. Memurlar bir turist gibi taksiye biniyor ve teftiş için İstanbul’u dolaşıyor. Uygulamada ekipler taksimetre açmadan yüksek fiyat talep eden taksi şoförleri ile “zamanı değiştir” diyerek bahane üretenlerle buluşuyor. Elinde valiziyle yabancı dilde yakın mesafedeki bir adrese gitmek istediğini belirten BB Zabta Departmanı çalışanlarından Handan Toperi’den taksimetre açmadan 40 TL ücret istendi. Turist rehberleri, turistleri taksimetre açmaları konusunda uyardıklarını belirtti.

“EKPLERİMİZ TURST CLAY ÜZERİNDE DENETLENDİ

Gelen şikayetler üzerine sahaya sivil olarak geldiklerini belirten İstanbul Büyükşehir Belediyesi Emniyet Bakanı Engin Ulusoy, “Gelen şikayetler üzerine BB Memurluğu Bakanlığı olarak sivil ekipler oluşturduk. . Oluşturduğumuz bu raporda, mürettebatımız taksileri durdurup bagajları ellerinde, hem görünüşte hem de turistik açıdan İngilizce, Almanca ve Arapça konuşan turistlerin gözünde kısa mesafeler sunuyor. Bunu kabul etmezlerse, onlar hakkında idari işlem başlatırız. Para cezası olarak 392 lira. Ancak daha büyük bir yaptırım var. Ticari taksilerin izinleri 10 gün süreyle askıya alındı. Oynayamazlar. Sürücü izinleri askıya alındı. Taksici de olamazlar ”.

“577 TAKSC TİCARETİNİ DENETLEDİK”

Denetimlerin kesintisiz devam edeceğini belirten Ulusoy, “Şu ana kadar yaptığımız denetimlerde 577 denetim yapıldı. 577 taksi şoförü ve esnafı sivil bir şekilde teftiş ettik. 24 tanesine söylediğimiz işlemleri uyguladık. Sadece kısa mesafeden gitmedikleri için değil, alp taksimetreyi açmadıkları için böyle bir teklifle geldiler veya uzaktan hile yapmak istediler. Bunlar aynı zamanda farklı cezalara ve yaptırımlara da neden olur. Bu denetimler kesintisiz devam edecek. Şu anda özellikle Sultanahmet, Eminönü, Karaköy, Taksim gibi turistik meydanlarda ve havalimanlarında kesintisiz denetimler yapıyoruz.

“15 TL MİKTARDA 40 TL KALAN KAMPANYA”

Turist gibi taksiye binen BB Zabta Daireleri Bakanlığı Personeli Handan Toperi, sakinlerini anlattı. Toperi, “Bir turist olarak elimde bavulla pek çok noktada bulundum. Taksileri durdurduğumuzda kısa bir mesafe önerdiler. Ev ve turist olduğumu anlar anlamaz taksimetreyi önce Almanca konuşup sonra yarı Türkçeye çevirerek açmadılar. Doğrudan bir ücret karşılığında geldiler. Ben de bunun nedenini sordum. Taksimetreyi açması gerektiğini söyledim. Gerekli olmadığını söylediler, zaten bu fiyattı. 15 TL tutarında 40 TL talep eden taksi ofislerimiz vardı. Sonra kendimi tanıttım ve ona aracı kenara çekip evrakları teslim etmesini söyledim. Takside biraz korku, biraz panik ve bir sürü arma vardı. ‘Ben zaten müşteriye gidecektim, sadece yolda mıyım diye sordum’ gibi bahanelerle geldiler.

REHBERLER TURLARI UYARLAMALI

12 yıllık tur rehberi Kenan Tezol, turistlerin bu durumdan şikayetçi olduğunu söyledi. Tezol, “Bazen turistleri gezerken taksiye ihtiyaç duyduğumuzda bantta olursam grup bizi götüremeyebilir. Çünkü ben varım. Turist tek ise, hemen karşılıyorlar. Daha sonra müşteriye daha önce fiyatı söylemezsem taksi şoförleri onları biraz daha yüksek bir fiyatla alacaklar. Turistleri uyarmalıyım “dedi.

30 yıllık turist rehberi Atilla irvanl ise turistleri taksimetre açmaları konusunda uyardı ve “Zaman zaman turistlerden şikayet alıyoruz. Bir taksimetre ile gitmenizi söylüyoruz. Turistleri mutlaka sayaç kullanmaları konusunda uyarıyoruz. Bir zamanlar genç bir aile vardı. Yanlarında çocukları vardı ve yağmur yağıyordu. Turist gibi taksiye bindim. Daha sonra Türk olduğumu anladığımda yüzünün örtülü olduğunu görmeni isterim. Çok sinirlendi ”dedi.