Türkiye’ye teşekkür ediyorum ve teşekkür ediyorum

Yolun Karşısına Geçmek: Bosque del Apache Yaban Hayatı Koruma Alanı’nda araba sürerken ve manzaranın tadını çıkarırken, önümüzde yol boyunca ilerleyen bu yabani hindi sürüsüne rastladık. Eylemlerini ve hareketlerini gözlemlemek için durduk. Bizim varlığımızdan pek etkilenmemiş gibi göründüler ve yol boyunca yolculuklarına devam ettiler. Fotoğraf: Gary Warren/ladailypost.com

Naber: Yakındaki bir dikkat dağıtıcı şey, Palo Duro Canyon Eyalet Parkı’ndaki kamp alanımızdaki üç yabani hindinin hemen dikkatini çekti. Aralık 2015’teki ilk karavan gezimizde parkı ziyaret ettik. Hindiler bizim varlığımızdan rahatsız görünmüyordu ve bölgede iki saatten fazla kaldılar. Fotoğraf: Gary Warren/ladailypost.com

Gary Warren’ın yazdığı
Fotoğrafçı
Daha önce Los Alamos’ta

Küçük karavanımızda seyahat etmeyi ve kamp yapmayı seviyoruz. Ancak yol boyunca hem mecazi hem de gerçek anlamda bazı hindilerle kamp yaptık! Yoldan bu paylaşımda tam anlamıyla birlikte kamp yaptığımız hindilerden bazıları yer alacak; Başka hindilere gitmeyeceğiz.

Hindilerden oluşan bir “grup”a ne denir? Bir grup hindi için geçerli olan birçok terim vardır. En yaygın terimler hindi horozu, hindi grubu veya hindi sürüsüdür. Terim ne olursa olsun hindilerin gruplar halinde yaşadığı ve sosyalleştiği bir gerçektir. Bir grupta hindi sayısı beşten az olabileceği gibi 50’ye kadar da olabilir.

Karavanımızla ilk yolculuğumuz Aralık 2015’teydi. Kışın ilk yolculuğuna çıkmak için garip bir zamandı ama biz böyle gidiyoruz. Tatil için ailemizi ziyaret ediyorduk ve yeni (bizim için) 2009 RV kamyonumuzu denemek için sabırsızlanıyorduk.Kamyondaki ikinci gecemizde Amarillo, Teksas’ın güneyindeki Palo Duro Canyon Eyalet Parkı’nda durduk.

Kamp alanımızı güven altına aldık ve eyalet parkından geçerek Kuzey Teksas ovalarındaki bu vadinin manzarasının tadını çıkarmaya karar verdik.

Gezimizden döndüğümüzde, belirlediğimiz kamp alanına vardık ve muhtemelen 12-15 kuştan oluşan bir yabani hindi sürüsü tarafından karşılandık.

Dışarısı çok soğuk olduğu için kuşların pek müdahalesi olmadan kamp kurduk ve kamyona bindik. Hindilerin bizim yerimizde biraz vakit geçirip sonra yola devam edeceğini düşündük. Oldu ama yola devam edip geceyi geçirecek bir yer bulmaya karar vermeleri iki saatten fazla sürdü. Bu arada onların eylem ve faaliyetlerinin fotoğraflarını çekmekten keyif aldım.

Hindi kirişleriyle (sürü, sürü) karşılaştığımız bir başka sefer ise geçtiğimiz Ocak ayında Socorro yakınlarındaki Bosque del Apache Yaban Hayatı Koruma Alanı’ndaydı. Teknik olarak bizim kamp alanımızda değillerdi çünkü Bosque del Apache’de kamp ya da konaklama yeri yok. Kamp alanımız yaban hayatı sığınağının hemen dışındaydı. Bosque del Apache’yi sürüyorduk ve birkaç yabani hindi çakıllı yoldan bize doğru geçmeye başladığında manzarayı hayranlıkla izliyorduk.

Hemen durduk ve sessizce hindi stantlarına yaklaştık ama bize ya da neden orada olduğumuza pek ilgi göstermediler. Bu yabani hindilerin parkta yeterince trafik gördüklerini ve “evcilleştirilmiş” yabani hindilere dönüştüklerini düşünmeye başlıyorum. Yolu geçip yakındaki küçük bir dere kenarında toplandıklarında bir süre onları izledik ve faaliyetlerini fotoğrafladık. Bu sırada, bu hindiler çiftlikte geçen uzun bir günün ardından en sevdikleri su birikintisinde toplanıyormuş gibi görünüyordu.

Vahşi doğada karşılaştığımız hindiler, bu hafta Şükran Günü yemeğine hazırlanırken fırınımızda olacak çiftlikte yetiştirilen hindilerden çok farklı hayatlar yaşadılar.

Şükran Günü sezonuna girerken çoğumuzun hayattan keyif aldığı hayat için çok minnettarım. Seyahatlerimizde karşılaştığımız hindiler gibi hareket etmekte ve yolculuğun tadını çıkarmakta özgürüz.

Dileğim, bu sezon hepimizin durup her gün karşılaştığımız fırsatlara şükretmesi. Sadece bu hafta değil yılın her günü şükreden bir kalbimiz olsun.

Hindi Koşusu: Fotoğrafın solunda gösterilen dört hindi, farklı bir davul eşliğinde dans ediyor gibi görünen veya belki de “hindi süratlisi” yaparken sadece dans becerilerini geliştiren sağdaki arkadaşlarından habersiz görünüyor. Fotoğraf: Gary Warren/ladailypost.com

Kalabalık Bar: Bosque del Apache Yaban Hayatı Koruma Alanı’nda geçen yoğun bir günün ardından, bu hindi modeli biraz dinlenmek ve rahatlamak için yerel su birikintisinde toplanmış gibi görünüyor. Bir süre onları izledikten sonra onların istediği gibi kutlama yapmak üzere gruptan ayrıldık. Fotoğraf: Gary Warren/ladailypost.com

Editörün Notu: Uzun süredir Los Alamos fotoğrafçısı olan Gary Warren ve eşi Marilyn, ülkeyi dolaşıyor ve Los Alamos Daily Post’un Pazar baskısında yayınlanan “Yoldan Mesajlar” serisinde yer alan fotoğraflarını paylaşıyorlar.